Autodesk 3ds Max
Začátečníci
- základy modelování ve 3D
- seznámení s prostředím 3D Studia Max
- nástroje pro ovládání pohledů
- 3D a 2D primitiva 3D Studia Max
- nástroje pro transformaci + řízení transformace
- nástroje přesného konstruování
- zrcadlení, tvorba polí, Snapshot, Spacing Tool, druhy zarovnání
- jednoduché modifikace primitiv
- Patch objekty
- seznámení s NURBS křivkami a plochami
- mapování povrchu a jeho druhy
- světla a jejich nastavění
- kamery a jejich nastavění
- základní objekty typu Space Warp
- tvorba jednoduché animace + nástroje řízení animace
- seznámení s Track View editorem
- výstup - rendering + nastavování parametru renderingu
Pokročilí
- Uvod a nastaveni uzivatelskeho rozhrani (preferences, units, menu, UI, views, viewports, transformation, selection tools, world axis, pivot)
- Tvorba primitiv + Splines, Mirror, Snap, Array, Clone, Align
- Pokrocile metody modelovani (modificators - bend, noise, taper, lattice, turbosmooth, FFD, Editable poly, quad rule, loft, lathe)
- Hierarchie (parent, child, constrains, compound object, boolean bugs solving, xform)
- Svetla (types, properties, position lights, shadows)
- Renderer (position camera, resolution, output, scanline vs mental ray, FG, GI, Caustic)
- Mental Ray (AA, options, examples, DOF, blur, GI, FG, Caustic)
- Materialy (standard, raytrace, reflection, refraction, diffuse, Blend mat, maps)
- Mapping (UVWmap, Unwrap, Pelt, texturing, displacement MTD, bump)
- Animation (motion panel, keying, track view, curve editor, path constrains, lookatcons, bones, kinematics - solvers)
- Particle systems (properties, forces, PF Source)
- Subsurface-scattering material
- Hair and Fur
- Tipy triky rady (special effects, HDRI, Masks, Matte mat, RAM player, Video post, cloth, reactor)
Profi
- Sub-D modelování - teorie a praxe
- Loft - klady, zápory a jeho potenciál, porovnání s Path Deform, Sweep a Bevel Profile
- procedurální modelování při zachování modifier stacku: Line -> Surface -> Patch -> Poly
- použití Edit Mesh modifikátoru pro rychlé vyčištění takto vzniklých modelů
- diagnostika geometrie - Shape Check a STL Check
- kdy a proč nepoužívat Scale, použití ResetXForm, Reset Scale, Reset Transforms
- Reference Coordinate Systems a jejich použití pro zrychlení a usnadnění modelování
- správné používání snapu při modelování, Snap Use Axis Constraints, úprava Snap quadmenu
- Channel Info a jeho použití při mapování
- efektivní používání layerů, automatické vytváření objektů s vlastnostmi podle hladiny, jednoduché naskriptování quadmenu pro rychlou práci s layery
- vytváření a správa nových projektů, vytvoření jednoduchých šablon adresářové struktury se soubory používanými projektem, Resource Collector
Rendering a GI
- nastavení světel, typy světel (point, objectlight atd.). Správné nastevení jednotek v luxech.
- pokročilejší stíny (Area Shadow, RayTraced Shadow), správné nastavení pro interiéry/exteriéry
- triky na osvětlen bez GI (využití většího počtu světel pro simulaci GI)
- nastevení materiálů pro interiéry a exteriéry a jejich mapování (aneb jak správně nastavit sklo, nerez, vodu, zaoblení malých rohů apod.)
- využití GI (Global Illumination) v interiérech a exteriérech (největší část kurzu)
- rozdíly v renderování interiérů a exteriérů
- osvětlení exteriérů pomocí DayLight systému, SkyLight atd.
- Aplikování Ambient Occlusion pro zlepšení GI
- aplikování HDR map pro GI, render do HDR image
- zasazení exteriéru do fotky
- speciální efekty (Caustic, Volume Caustic apod.)
- nastavení DOF (Depth Of Field) v mentaly ray a Scanline (multipass DOF)
- využití render elements
- nastavení sítového renderu
- seznámení s jinými rendery (FinaRender, V-Ray, Brazil RS apod.)
Kurz je koncipován i jako řešení individuálních problémů.
Požadované znalosti
- základy modelování ve 3D
- nástroje pro ovládání pohledů
- 3D a 2D primitiva 3D Studia Max
- nástroje pro transformaci + řízení transformace
- zrcadlení, tvorba polí, Snapshot, Spacing Tool, druhy zarovnání
- jednoduché modifikace primitiv
- boolean operace
Ostatní kurzy
- AutoCAD (začátečníci, pokročilí)
- Autodesk Inventor (začátečníci, pokročilí)
- Revit Architecture (začátečníci, pokročilí)
- Autodesk Maya (začátečníci)
- Autodesk Softimage XSI (začátečníci)
- AutoCAD Civil 3D (začátečníci)